Dinner in the dark

Dinner in the dark website

Oorspronkelijk concept

In 1997 werd bij wijze van experiment een ‘dinner in the dark’ georganiseerd, dit resulteerde later in een tijdelijk restaurant. Het eerste permanente restaurant opende zijn deuren in 1999 in Zurich. De eigenaar, een blinde pastoor Jorge Spielmann, wou via deze weg ziende klanten een ervaring meegeven van zijn leefwereld. Ondertussen zijn er al enkele restaurants en ketens waar je het dineren in het donker kan ervaren.

Tijdens ons diner wordt het zintuig zicht weggenomen door de locatie volledig te verduisteren. Op deze wijze willen we de leefwereld van een slechtziende of blinde nabootsen. Wanneer zicht wegvalt, zullen we naar verluid smaak en geur sterker gaan ervaren.

Onze doelstelling

  1. Beleef via een uitzonderlijke ervaring de leefwereld van een blinde of slechtziende. Je zal volledig moeten vertrouwen op alle andere zintuigen, behalve zicht. De bediening wordt verzorgd door blinde en slechtziende obers.
  2. Durf aan tafel schuiven met personen die je niet kent en ga in dialoog zonder een vooroordeel te vormen puur op zicht.
  3. Via dit project willen we de vereniging Vrienden der Blinden een extra hart onder de riem steken. De opbrengst is ten voordele van het opleiden van een blindengeleidehond. Zij dienen namelijk 12.500 euro per hond zelf bijeen zien te krijgen.

Creatie

Hiervoor was er uiteraard grafisch van alles nodig om dit concept verkocht te krijgen aan het publiek. Hiervoor kwam digitall-design perfect van pas. Zo is er een logo, banner, filmpje, sponsor-sticker en veel meer ontworpen.

Zie hieronder het promo-filmpje.

Related Projects