Powerslide Magazine

  • Date
    oktober 2017
  • Client
  • Tools:
    Photoshop, Illustrator, Indesign, Wordpress, CSS, Javascript, html en sql
Powerslide Magazine

Powerslide Magazine, de bescheiden start

Powerslide is een project die bedacht werd door Jean-Marie Vandeputte. Het draait volledig rond de rallysport en al zijn facetten. Powerslide had een bescheiden start en groeide al rap uit tot een heus team. Rond oktober 2017 werd Digitall-design ingeschakeld om een logo te ontwerpen met in het achterhoofd de kennis dat er interesse was in een magazine. Hiermee ging ik aan de slag en ontwierp ik het logo (die ondertussen aangepast werd door anderen).

Wat is Powerslide-magazine eigenlijk?

Digitall-Design en het Powerslide team werkten tot eind 2019 samen aan een gratis, online magazine die gepubliceerd wordt om de 6 weken. De bedoeling van het magazine is de rally-supporters dichter bij de rally te betrekken. We legden de focus op jonge talenten vanuit België en/of het buitenland. Graag lieten we mensen aan de beurt die anders weinig tot niet hun verhaal kunnen laten horen. Powerslide vond het belangrijk om de toekomstige talenten aan het woord te laten zodat deze rapper en gemakkelijker kunnen doorbreken.

De Magazines

Digitall-design was volledig verantwoordelijk voor het ontwerp van de magazines, echter heb je niet alleen een ontwerper nodig bij een magazine. Samen met 2 schrijvers, gemiddeld 7 fotografen en 1 à 2 mensen die instonden om de teksten te controleren hebben we keer op keer deze prachtige en informatieve magazines gemaakt.

Het magazine was en is dan ook volledig, 100% gratis voor de lezer. Dit is enkel mogelijk doordat alle medewerkers die keer op keer 10-tallen uren per week in Powerslide steken zonder enige financiele compensatie en met het hart voor de sport. Maar keer op keer kunnen we ons optrekken aan het feit dat ons werk zo hard geapprecieerd werd door de rally-gemeenschap. Alle magazines kun je hieronder.

Powerslide Magazine | 2019 – 12
Powerslide Magazine | 2019 – 11
Powerslide Magazine | 2019 – 10
Powerslide Magazine | 2019 – 09
Powerslide Magazine | 2019 – 08
Powerslide Magazine | 2019 – 07
Powerslide Magazine | 2019 – 06
Powerslide Magazine | 2018 – 05
Powerslide Magazine | 2018 – 04
Powerslide Magazine | 2018 – 03
Powerslide Magazine | 2018 – 02
Powerslide Magazine | 2018 – 01

Powerslide-Magazine-01
Powerslide-Magazine-02
Powerslide-Magazine-03
Powerslide-Magazine-04

Flyer

Na release van de eerste editie van het Powerslide magazine was er heel wat aandacht voor het kersvers magazine. Om het lezers-aantal hoog te houden voor de tweede editie werd er een flyer ontworpen door Digitall-Design. Een A5 flyer die kon uitgedeeld worden of ergens opgehangen worden. De QR-code op de flyer bracht je naar de toenmalige webpagina waar de magazines te lezen stond.

Sponsordossier

Net als iedere andere organisatie die op vrijwillige basis te werk gaat moest er gezocht worden naar sponsoring. Om Powerslide uit de kosten te helpen, denk maar aan website, flyers drukken, kledij kopen en bedrukken, stickers drukken, prijzen met de post verzenden, …

Digitale versie van het Sponsordossier

Website

Na het eerste magazine in 2018 werd het rap duidelijk dat er nood was aan een eigen platvorm voor Powerslide. Dit was niet enkel om een manier te hebben om het magazine te lezen maar ook een plaats te creëren waar de vele verslagen en weetjes die we opgezonden kregen door drivers, co-drivers en teams op te plaatsen. Beetje per beetje werd de site groter en groter.
De site zelf heeft een ingewikkelde back-end nodig omdat er meer dan één persoon post moet kunnen maken. Iedere team-member moet er artikels kunnen op posten. Ook werd er gedacht aan de toekomst en is er een mogelijkheid tot een webshop.

Naast een website werd het Facebook account onderhanden genomen en werd er een Twitter account opgestart. Natuurlijk werd deze website in dezelfde stijl ontworpen zoals alle andere ontwerpen van Powerslide. Zo word de huisstijl hierin mooi doorgetrokken.
Ook werd er aan de bezoeker gedacht. De bezoeker kan alle berichten enorm simpel delen met één klik op allerlei sociale mediakanalen, kan de bezoeker zoeken naar een artikel door trefwoord(en) te gebruiken en veel meer. (Site werd ondertussen offline gehaald)

No Safety No Rally

Een ongelofelijk succes was het gedachtenskind van JM. Vandeputte, samen met een tof ontwerp bracht Powerslide Magazine veiligheid tot een belangrijk aandachtspunt. Al rap werd dit bij lokale rijders en rally-fans een succes, niet veel later mochten we een sticker plakken op de Peugeot T16 R5 van J. Wagemans. Enkele maanden na het ontwerp en druk van de stickers kregen we vraag van buitenlandse fans en regionale piloten om stickers op te sturen. Zo hebben we een Japanese fan rond rijden met No Safety No rally stickers aan zijn wagen.

Nog enkele maanden later kregen we te horen dat niemand minder dan freddy Loix peter wou zijn van deze Veiligheid-actie. De 4 malig belgisch kampioen stak zijn schouders volledig onder het project.

De stopzetting..

Super trots heeft Digitall-Design 12 magazines in de loop van 2 jaar ontworpen. Maar na 2 jaar heb ik moeten constateren dat iedere 6 weken een magazine van gemiddeld 110 pagina’s ontwerpen naast een beroep, bijberoep en gezin te veel werd.. Uiteraard kwam hier nog meer opdrachten bij dan het magazine alleen, zoals je hierboven kan zien was het de taak van Digitall-Design om alle grafische opdrachten uit te voeren. Hierom werd de harde keuze rap duidelijk.. Uiteraard wil dit niet zeggen dat jullie geliefd medium stop gezet zal worden. Er worden andere mensen aangeduid die de taak van Digitall-Design op hun nemen.

 

Related Projects